Deklaracja dostępności
Szkoła Podstawowa Nr 1 w Rajczy
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Data publikacji strony internetowej: Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- W części filmów nie ma napisów;
- filmy które zostały zamieszczone na stronie www nie posiadają napisów dla osób głuchych;
- znaleźć można linki prowadzące do dokumentów do pobrania, które nie zawierają informacji o ich formacie oraz rozmiarze;
- są elementy nietekstowe, które nie mają przypisanego poprawnie sformułowanego atrybutu alt;
- zdarzają się przypadki akronimów i skrótów, które nie muszą być zrozumiałe dla wszystkich;
- zamieszczone informacje w postaci załączników są w postaci skanów z uwagi na charakter informacji jaki jest niezbędny do opublikowania informacji;
- Formularz kontaktowy zawarty na stronie może nie działać poprawnie. W razie problemów, możesz kontaktować się z nami, pisząc także na adres e-mailowy poczta@szkola.rajcza.pl lub dzwoniąc do nas pod numer telefonu 3 3 8 6 4 3 0 2 4.
Nadmierne koszty
„Wirtualny spacer” nie jest dostępny cyfrowo. Zapewnienie dostępności tej funkcji oznacza bardzo wysokie koszty. Oceniliśmy to na podstawie Analizy kosztów dostępności cyfrowej funkcji wirtualnego spaceru.
Treści nieobjęte przepisami
- Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.
- Filmy zawarte jako linki na stronie mogą nie mieć napisów.
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Skróty klawiszowe
Oprócz standardowych skrótów klawiszowych dodaliśmy szybkie przejście do wyszukiwarki za pomocą skrótu „Alt+W”.
Plany likwidacji błędów dostępności cyfrowej
Planujemy przed końcem 2025 przebudować stronę. Podczas przebudowy zamierzamy zlikwidować błędy dostępności cyfrowej o których mowa powyżej.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do Dyrektora Szkoły:
- Brunon Bielecki — Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 1 w Rajczy,
- Adres: ul. Rynek 2, 34-370 Rajcza
- email: poczta@szkola.rajcza.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
Szkoła Podstawowa nr 1 w Rajczy nie posiada i nie zamieszcza linków do własnych aplikacji mobilnych.
Dostępność architektoniczna
Budynek Szkoły Podstawowej Nr 1 w Rajczy
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Mateusz Kąkol — email: poczta@szkola.rajcza.pl lub telefonicznie 3 3 8 6 4 3 0 2 4.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.