MLegitymacja

MLegitymacja

14 listopada 2019 włączyliśmy Szkołę Podstawową Nr 1 w Rajczy do portalu mLegitymacja. BRAWO MY!

Przykład aplikacji mLegitymacja w telefonie z systemem Android.

Przykładowy wygląd aplikacji mLegitymacja w telefonie z systemem Android. Źródło: https://www.gov.pl/web/mobywatel/mlegitymacja-szkolna.

Dzięki mLegitymacji możesz zapomnieć o noszeniu tradycyjnego dokumentu. To tradycyjna legitymacja szkolna, ale wyświetlana na ekranie Twojego telefonu.

Pokazując mLegitymację, potwierdzisz, że jesteś uczniem danej szkoły, skorzystasz z ulg i zwolnień. To ważne! Ten mDokument możesz aktywować tylko wtedy, gdy Twoja szkoła ma podpisane odpowiednie porozumienie z Ministerstwem Cyfryzacji. Uruchamia się go, używając kodu QR oraz kodu aktywacyjnego otrzymanego w sekretariacie szkoły.

Dane z mLegitymacji możesz okazać tak jak przy użyciu tradycyjnej legitymacji. Możesz również przekazać je użytkownikowi aplikacji mWeryfikator. W ten sposób upoważniona osoba potwierdzi m.in. Twoje imię, nazwisko i wiek. Na ekranie swojego urządzenia zobaczy również Twoje zdjęcie w niskiej rozdzielczości. Może sprawdzić również ważność Twojej mLegitymacji szkolnej.

Procedura składania wniosków i wymagania zostaną opublikowane wkrótce.

Już dziś przygotuj swoje zdjęcie w wersji cyfrowej – akceptowane formaty zdjęć: JPG, JPEG. Maksymalny rozmiar zdjęcia 5MB. Informacja: Zdjęcie po wgraniu na serwer zostanie przeskalowane do odpowiednich proporcji.

Dokumenty i pozostałe informacje:

Informacje o publicznej aplikacji mobilnej wynikające z ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U z 2017 r. poz. 570 z późn. zm.) zgodnie z art. 19i.

Opis zawiera informacje o:

1. aktywnych i nieaktywnych, w tym czasowo zawieszonych, funkcjonalnościach publicznej aplikacji mobilnej;

2. stosowanych mechanizmach zapewniających możliwość potwierdzenia integralności i pochodzenia dokumentów elektronicznych oraz procedurach uzyskania takiego potwierdzenia;

3. adresach elektronicznych, pod którymi są udostępnione:

              a) regulamin korzystania z publicznej aplikacji mobilnej,

              b) informacja o wymaganiach technicznych dotyczących korzystania z publicznej aplikacji mobilnej.

https://mc.bip.gov.pl/publiczna-aplikacja-mobilna/informacje-o-publicznej-aplikacji-mobilnej.html

Instrukcja instalacji mLegitymacji

Instrukcja instalacji mLegitymacji dla uczniów i studentów 1.0

Uwaga!

Bezpłatny Kreator zdjęć do mLegitymacji

 

Edukacyjna Gra Szkolna QRcode – Konkurs Innowacyjny

Edukacyjna Gra Szkolna QRcode – Konkurs Innowacyjny

Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 1 w Rajczy ogłasza konkurs dla uczniów, nauczycieli i Rodziców na przygotowanie gry szkolnej.

Instrukcja:

Aby przeprowadzić grę należy ustalić:

  • temat gry
  • teren gry (szkoła, teren zewnętrzny szkoły z zachowaniem bezpieczeństwa uczestników gry)
  • opiekunów – np. nauczycieli, rodziców, babcię, dziadka, innych krewnych
  • ilość grup i dozwoloną ilością uczestników w każdej grupie (np. 4 grupy z max. 6 uczestnikami)
  • zakres umiejętności, którą powinni posiadać uczestnicy gry (np. sprawność fizyczna; wiedza tematyczna – matematyka, historia, biologia, geografia; posługiwanie się multimediami; wykorzystanie IT; znajomość przepisów kulinarnych itp.)

Należy przygotować:

  • mapki terenu z zaznaczonymi punktami terenowymi
  • pomoce i przybory rozmieszczone w szkole lub w terenie
  • wydrukowane instrukcje dla każdej grupy
  • system punktów lub fantów, które się zdobywa/znajduje w każdym punkcie szkolnym lub terenowym

GRUPY TEMATYCZNE:

  • Grupa przedszkolna – temat: dinozaury
  • Grupa klas 1-3 – temat: przyroda wokół nas
  • Grupa klas 4 – temat: planety
  • Grupa klas 5 – temat: ekologia
  • Grupa klas 6 – temat: bezpieczeństwo w Internecie
  • Grupa klas 7 – temat: Polska jest piękna
  • Grupa klas 8 – temat: sport to zdrowie

Wybierz grupę i przygotuj grę według powyższych ustaleń.

Wkrótce więcej informacji …

Zajęcia na pływalni w Żywcu

Zajęcia na pływalni w Żywcu

Dziś (17/10/2019) odbyły się pierwsze zajęcia sportowe dla uczniów „Jedynki” na Pływalni Miejskiej w Żywcu.

Celem zajęć jest propagowanie kultury fizycznej wśród uczniów naszej szkoły, odkrywanie i rozwijanie ich talentów sportowych oraz wsparcie w ogólnym rozwoju psychofizycznym.

18/10/2019

Założenie: każda klasa/grupa uczniów będzie mogła skorzystać z oferty zajęć na pływalni w roku szkolnym 2019/2020.

Informacje:

  • Zajęcia będą odbywać się w czwartki i piątki wg indywidualnej organizacji i podziału na grupy;
  • Godziny pływania: 13:00-14:00;
  • Bilet wstępu: – 6 zł;
  • Przejazd: Szkoła-Pływalnia-Szkoła – bezpłatny (dzięki wsparciu gminy Rajcza);
  • Zajęcia prowadzą nauczyciele wychowania fizycznego SP1 w Rajczy;
  • Udział Rodziców – możliwy;
  • Harmonogram zajęć dla klas/grup uczniów będzie określony wg. ustaleń w szkole z wyprzedzeniem (informacją) dla rodziców.

 

Konkurs instalogik.pl

Konkurs instalogik.pl

Zaproszenie dla rodziców

Drodzy Rodzice,

Zapraszamy uczniów w klasach 4-8 do udziału w konkursie matematyczno-informatycznym InstaLogik.

I etap konkursu rozpoczął się kilka dni temu i będzie trwał do 30 października g. 20:00.

Udział w konkursie odbywa się przez stronę internetową – uczniowie mogą zgłaszać rozwiązania ze szkoły lub z domu.

Zadania przygotowaliśmy z myślą o szerokim gronie uczniów, nie tylko tych startujących w olimpiadach przedmiotowych. Chcieliśmy, żeby także “czwórkowi” uczniowie przy odrobinie wysiłku mogli samodzielnie odpowiedzieć na większość pytań. 

Uczniowie, którzy osiągną dobry wynik, zostaną zaproszeni do II i III etapu konkursu.

Po każdym etapie będzie prowadzony ranking w podziale na województwa, powiaty i szkoły – osobny dla każdej grupy wiekowej.

Uczniów rejestrują na konkurs rodzice przez stronę www.instalogik.pl, wnosząc opłatę 10 zł.

Konkurs organizowany jest przez InstaKod Sp z o.o., twórcę programu nauczania, środowiska programistycznego i podręczników informatyki w klasach 4-8 oraz Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, publiczną placówkę doskonalenia nauczycieli.

Ewa Gąsienica-Samek
Dyrektor Programu InstaKod
www.instalogik.pl

Jadłospis 14-18.10.2019

Jadłospis 14-18.10.2019

Dzień tygodniaZUPAII DANIE

PONIEDZIAŁEK
14.10.2019r

Koperkowa z zacierką, śmietaną, zieloną pietruszką

Fasolka po bretońsku, ziemniaki puree

WTOREK
15.10.2019r

Pieczarkowa z makaronem,   śmietaną i zielona pietruszką

Kotlet mielony, ziemniaki puree, sałatka z białej kapusty

Środa
16.10.2019r

Ogórkowa z ryżem, śmietaną i zieloną pietruszką

Knedle z truskawkami, masłem i cukrem

CZWARTE
17.10.2019r

Jarzynowa z ziemniakami, śmietaną  i z zieloną pietruszką

Gulasz wołowy, kasza, sałatka szwedzka

PIĄTEK
18.10.2019r

Krem szpinakowy z grzankami, śmietaną i z zieloną pietruszką

Ryba smażona, ziemniaki puree, marchew duszona
Zadania szkoły w walce z wszawicą

Zadania szkoły w walce z wszawicą

Problem wszawicy, powraca do placówek oświatowych jak bumerang. Mimo, że na rynku dostępnych jest wiele skutecznych preparatów zwalczających wszy, problem występuje cyklicznie a stereotypowe myślenie o wszawicy jako chorobie wstydliwej nie pomaga w eliminacji tego zjawiska.

Działania szkoły w ramach profilaktyki wszawicy

Zapewnienie warunków do bezpiecznego i higienicznego pobytu dzieci w placówkach oświatowych i opiekuńczych jest obowiązkiem dyrektora placówki.

Co robić jeśli wykryto wszawicę u dziecka?

Schemat postępowania placówki, jeśli w szkole wykryto wszawicę.

Co powoduje wszawicę?

Najczęściej zarażają się dzieci w wieku 3-12 lat przez kontakty bezpośrednie w trakcie zabawy oraz nie w pełni wyrobione nawyki higieniczne, np.stosowanie wspólnych przedmiotów (szczotki, spinki, grzebienie, ubrania, nakrycia głowy, pluszowe zabawki, materace, pościel).

Jakie są objawy wszawicy i jak ją rozpoznać?

Pierwszym sygnałem wskazującym na obecność wszawicy jest uporczywe swędzenie, najbardziej intensywny w miejscu występowania pasożytów tj. okolicy skroniowej, ciemieniowej i potylicznej głowy. Może temu towarzyszyć zaczerwienienie głowy, szczególnie na linii włosów lub za uszami. Mogą występować przeczosy tj. drobne ranki i zadrapania spowodowane uporczywym świądem i drapaniem. Konsekwencją tego jest uszkodzenie skóry głowy, które może prowadzi do stanów zapalny i otwiera drogę do zakażeń bakteryjnych i/lub grzybiczych. W skrajnych przypadkach na głowie osoby zarażonej wszawicą pojawia się tzw. „kołtun” tj. włosy zlepione ropno-surowiczą wydzieliną.

Jak leczyć wszawicę?

W przypadku zdiagnozowania wszawicy należy bezwzględnie leczyć nie tylko samego pacjenta, ale także obserwować i ewentualnie leczyć wszystkie osoby kontaktujące się blisko z pacjentem (rodzina). Do zwalczenia wszawicy konieczne jest zastosowanie odpowiedniego preparatu, który skutecznie likwiduje pasożyty. Obecnie stosowane są preparaty w postaci lotionu, żelu, szamponu i/lub kremu, można je dostać w aptekach. W trakcie leczenia należy bezwzględnie przestrzegać zasad i zaleceń co do sposobu użycia, tj. właściwej aplikacji, czasu działania oraz powtarzania kuracji. Po użyciu preparatu należy wyczesać włosy gęstym grzebieniem (zabieg ten usuwa martwe wszy oraz odklejone gnidy). Potem grzebień należy starannie oczyścić (można wykonać to przez zamrażanie lub zanurzenie we wrzącej wodzie).

Zastosowanie preparatu należy powtórzyć po 7-10 dniach. Specjalnym czynnościom poddane powinny być również rzeczy osobiste osoby zarażonej i osób z najbliższego otoczenia. Wszelkie ozdoby do włosów, grzebienie, szczotki należy wygotować lub zniszczyć. Ubrania, pościel należy wyprać w temperaturze co najmniej 60°C (temp. 53.5°C zabija wszy i ich jaja) lub chemicznie i wyprasować żelazkiem z funkcją pary szczególnie przy szwach. Rzeczy, których nie można wyprać trzeba spryskać preparatem owadobójczym, a następnie szczelnie zamknąć na 10 dni w foliowym worku, następnie wyczyścić na sucho lub mokro. W pomieszczeniach należy odkurzyć podłogę i meble. Pluszowe zabawki wyprać lub przetrzymać w zamrażalniku ok. 24-48 godzin.

Kiedy wszawica jest wyleczona?

Czas leczenia zależy od czasu trwania kuracji. Zasady i zalecenia co do sposobu użycia, tj. właściwej aplikacji, czasu działania oraz powtarzania kuracji znajdują się na opakowaniu i/lub ulotce dołączonej do opakowania odpowiedniego preparatu.

Bezwzględnie nie wolno piętnować osoby dotkniętej wszawicą i jej rodziny!

Wszawica może wystąpić w każdym środowisku niezależnie od statusu ekonomicznego i poziomu higieny. Powszechnie występująca stygmatyzacja pacjentów ze zdiagnozowaną wszawicą jest główną przyczyną braku wymiany informacji i tym samym utrudnia w znacznym stopniu podjęcie czynności mających na celu leczenie i zapobieganie tym pasożytom.

Dlaczego wszawica powraca?

Dbałość o higienę osobistą i status społeczny nie mają wpływu na częstość występowania wszawicy. Może się nią zarazić każda osoba przez kontakt z chorym lub jego rzeczami osobistymi. Zarażenie następuje w wyniku bliskiego kontaktu z chorym lub jego rzeczami osobistymi, ponadto zarażeniu się wszawicą sprzyjają duże skupiska ludzi.

 

Mity i fakty o wszawicy

Mity Fakty
Wszawica wynika z brudu i braku higieny. Dbałość o higienę osobistą i status społeczny nie mają wpływu na częstość występowania wszawicy. Może się nią zarazić każda osoba przez kontakt z chorym lub jego rzeczami osobistymi.
Wszy potrafią skakać i pływać. Pasożyty te poruszają się wyłącznie poprzez pełzanie. Zarażenie następuje w wyniku bliskiego  kontaktu z chorym lub jego rzeczami osobistymi.
Osobie dotkniętej wszawicą należy ogolić głowę. Nie należy golić głowy chorego. Powstające przy okazji golenia mikro uszkodzenia skóry głowy mogą stanowić wrota zakażeń bakteryjnych i/lub grzybiczych i przedłużenie procesu leczenia.Wystarczy zastosować dostępne preparaty zwalczające pasożyty.
Wszawica jest wyłącznie problemem estetycznym. Wszawica jest także problemem zdrowotnym. Powoduje wystąpienie swędzących grudek zapalnych, które po zdrapaniu mogą ulec wtórnym zakażeniom bakteryjnym.
Zwierzęta domowe mogą być źródłem. Wesz ludzka nie bytuje na zwierzętach, dlatego nie jest konieczne przeglądanie sierści zwierząt w obawie, że mogą być przyczyną zakażenia.
Dokładne umycie głowy szamponem pozwoli pozbyć się wszy. Wszy dzięki specjalnym odnóżom i pazurkom czepnym silnie przytwierdzają się do włosów. Gnidy są przyczepiane do włosów specjalną wydzieliną, która nie rozpuszcza się w wodzie i jest trud na do usunięcia.
Wszy mają tylko dzieci. Zarażeniu się wszawicą sprzyjają duże skupiska ludzi. Dlatego choroba ta jest szczególnie popularna wśród dzieci uczęszczających do przedszkoli czy szkół.

 


źródło: https://gis.gov.pl/oswiata/zadania-szkoly-w-walce-z-wszawica/

E-papierosy uzależniają i szkodzą!

E-papierosy uzależniają i szkodzą!

Od 2011 roku aż sześciokrotnie wzrosła liczba polskich uczniów, którzy próbowali e-papierosa. Młodzież nie zdaje sobie sprawy, że e-papierosy, tak samo jak tradycyjne papierosy, uzależniają i wpływają negatywnie na zdrowie.

E-papierosy oraz tytoń podgrzewany postrzegane są jako mniej szkodliwe, dlatego młodym ludziom wydają się one szczególnie atrakcyjne. Pozwalają one ukryć młodzieży nawyk palenia. Tym samym eliminują istotny czynnik chroniący ją przed sięganiem po papierosy, jakim jest strach przed wykryciem nałogu przez rodziców. Dlatego też w łatwy sposób otwierają furtkę do palenia papierosów w przyszłości.

Zagrożenia związane z e-papierosami – MEN i GIS ostrzegają!

Dziś, 7 października br. Minister Edukacji Narodowej Dariusz Piontkowski skierował do szkół, przygotowany wspólnie z Głównym Inspektorem Sanitarnym, materiał informacyjny dla uczniów, rodziców, dyrektorów i nauczycieli, w którym przestrzega przed potencjalnymi zagrożeniami związanymi z elektronicznymi papierosami.

INFORMACJA DLA RODZICÓW

Od 2011 roku aż sześciokrotnie wzrosła liczba polskich uczniów, którzy próbowali e-papierosa. Młodzież nie zdaje sobie sprawy, że e-papierosy tak samo jak tradycyjne papierosy uzależniają i wpływają negatywnie na zdrowie.

E-papierosy oraz tytoń podgrzewany postrzegane są jako mniej szkodliwe, dlatego młodym ludziom wydają się one szczególnie atrakcyjne. Pozwalają one ukryć młodzieży nawyk palenia. Tym samym eliminują istotny czynnik chroniący ich przed sięganiem po papierosy, jakim jest strach przed wykryciem nałogu przez rodziców. Dlatego też w łatwy sposób otwierają furtkę do palenia papierosów w przyszłości.

Istnieją również dowody na to, że młodzi ludzie, którzy używają e-papierosów, mogą częściej palić papierosy w przyszłości. Istnieją udokumentowane przypadki zatruć płynem z e-papierosów wśród dzieci oraz osób dorosłych. Ważna jest zatem wiedza na temat zagrożeń związanych z e-papierosami.

Wszystkie e-papierosy mają wysoką zawartość nikotyny. Według producenta pojedyncza kapsułka JUUL zawiera tyle samo nikotyny, co paczka 20 zwykłych papierosów. Produkt jest dostępny tylko w wysokich stężeniach nikotyny, co może powodować u niektórych nastolatków szybki rozwój uzależnienia.

W informacji MEN i GIS zachęcamy rodziców i apelujemy do nich o to, aby poinformowali swoje dziecko o zagrożeniach. Rodzice mogą również w każdej chwili zwrócić się do nauczycieli i dyrektorów szkół w sprawie egzekwowania zakazu palenia tytoniu na terenie szkoły oraz szkolnego programu zapobiegania paleniu tytoniu.

Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej

Materiały

INFORMACJA DLA RODZICÓW
MEN​_i​_GIS​_Informacja​_dla​_rodziców​_zagrożenia​_dotyczące​_e-papierosów.docx 0.03MB

Jesteśmy w OSE!

Jesteśmy w OSE!

Informujemy, że Jedynka dołączyła do Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej (OSE).

Zgłosiliśmy się do programu mLegitymacji (elektronicznej wersji szkolnej legitymacji), którą będą mogli posługiwać się uczniowie naszej szkoły wykorzystując swoje smartfony.

Czym jest OSE

OSE to program publicznej sieci telekomunikacyjnej dającej szkołom dostęp do szybkiego, bezpłatnego i bezpiecznego internetu.

Program został zaprojektowany przez Ministerstwo Cyfryzacji we współpracy z Ministerstwem Edukacji Narodowej na mocy Ustawy o Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej.

Program OSE działa w celu:

  • umożliwienia szkole szerokopasmowego dostępu do bezpiecznego internetu,
  • podnoszenia poziomu kompetencji cyfrowych uczniów,
  • umożliwienia wspomagania procesu kształcenia w szkołach poprzez dostęp do zasobów dostępnych w internecie,
  • wyrównania szans edukacyjnych wszystkich uczniów w Polsce, w szczególności tych, którzy mieszkają na terenach słabiej zaludnionych i uczących się w małych szkołach.

Korzyści

Korzyści dla szkół:

  • bezpłatny dostęp do szybkiego internetu,
  • bezpieczeństwo użytkowników zapewnione przez usługi zabezpieczające,
  • podstawowy pakiet urządzeń zapewniających podłączenie do sieci OSE,
  • możliwość korzystania z cyfrowych narzędzi i treści edukacyjnych.

Korzyści dla samorządów:

  • szerszy dostęp do zasobów internetu,
  • lepsza komunikacja ze światem zewnętrznym (z poziomu rodziców, podmiotów gminnych współpracujących ze szkołą),
  • w perspektywie – lepiej wykształceni, bardziej świadomi świata, jego zasobów i zagrożeń mieszkańcy,
  • oszczędności – internet OSE i usługi bezpieczeństwa szkół są opłacone z budżetu państwa.

 


źródło: https://ose.gov.pl/

Powiedzmy STOP szkolnej agresji!

Powiedzmy STOP szkolnej agresji!

Zdecydowani i przeciwni jakiejkolwiek agresji w Naszej Szkole! Wspieramy się w działaniach szkolnych MY: Uczniowie, Nauczyciele, Rodzice.

 

źródło: http://www.brpd.gov.pl/aktualnosci/powiedzmy-stop-szkolnej-agresji


Przemoc rówieśnicza dotyczy wszystkich. Praprzyczyną przemocy rówieśniczej jest przemoc, jakiej dziecko doświadczyło wcześniej. Dzieci uczą się obserwując nas, dorosłych. Zachowania agresywne w szkole względem rówieśników mogą być odzwierciedleniem sytuacji, z jakimi dziecko styka się poza szkołą. Czasem może to być próba odreagowania trudnej sytuacji domowej. Dlatego kluczowym jest obserwacja, rozmowa, empatia, gotowość do działania, pomocy. – mówi Rzecznik Praw Dziecka Marek Michalak.

Ofiarą dokuczania czy wyśmiewania przez rówieśników stają się dzieci, które niczym charakterystycznym nie wyróżniają się w grupie. Dokuczają rówieśnicy, starsi, młodsi, i chłopcy, i dziewczynki. Ani wyniki w nauce, ani sytuacja materialna nie różnicują środowiska na ofiary i sprawców. Agresja może dotyczyć każdego dziecka i jest procesem, który należy zdecydowanie przerwać. Szkoła jest dla dziecka ważnym miejscem, w którym zdobywa nie tylko wiedzę, ale też kształtuje kompetencje społeczne.

Problem przemocy rówieśniczej jest wszechobecny

– Świadkowie są kluczowymi osobami w powstrzymywaniu zjawiska przemocy, ponieważ to oni w największym stopniu mogą wpłynąć na zmianę sytuacji. A na przemoc należy reagować zawsze, reagować stanowczo! Nie bądźmy więc bierni, reagujmy! Tym razem apel kieruję wprost do młodych. – apeluje RPD.

Młodzi ludzie często nie zdają sobie sprawy, jak wiele zależy od nich i ich reakcji na przemoc, która przytrafia się im lub ich rówieśnikom – że swoją postawą mogą powiedzieć „STOP przemocy”!. To, jak postąpią w zetknięciu z agresywnymi zachowaniami, ma ogromne znaczenie dla przeciwdziałania takim negatywnym zjawiskom.

Odpowiedzią na społeczne zapotrzebowanie jest właśnie kampania skierowana bezpośrednio do młodych ludzi, której głównymi celem jest nie tylko zmiana postaw świadków zachowań agresywnych na poziomie deklaracji, ale pokazanie, że rzeczywiste działanie w środowisku rówieśników ma znaczenie, jest ważne i skuteczne.

Komentarz sędzi Anny Marii Wesołowskiej, Społecznej Doradczyni RPD:

Prowadzę lekcje związane z edukacją prawną. Wśród 500 tys. dzieci z całej Polski, z którymi miałam bezpośredni kontakt, nie ma takiego, które nie zetknęłoby się z przemocą rówieśniczą. Zawsze pytam, czy jest wśród was jakaś klasa, w której nikt się z kogoś nie śmieje, nikogo się nie izoluje, nie narusza niczyjej prywatności, nie robi niechcianych zdjęć? Nie ma takiej klasy. Dzieci traktują to jak zabawę, głupie żarty. Nie zdają sobie sprawy z tego, że to jest przestępstwo. Dlatego w każdej klasie, którą odwiedziłam, obok tablicy wisi przepis z Kodeksu karnego. Powstał on w hołdzie dla Ani z Gdańska. Ta 14-letnia dziewczynka powiesiła się, bo nie mogła znieść nękania ze strony kolegów. Do tragedii doszło 12 lat temu. Przepis mówi, że kto uporczywie nęka inną osobę, wzbudza poczucie zagrożenia, narusza prywatność jest zagrożony karą pozbawienia wolności do lat 3. A jeśli wskutek tego nękania ofiara targnie się na swoje życie, kara może wzrosnąć do 10 lat. Osoba, która prześladuje innych nie jest już bohaterem klasowym, ale zwykłym przestępcą. Gdyby dzisiaj sądzono prześladowców Ani z Gdańska, groziłoby im do 10 lat więzienia.

Strategia reklamowa i kreacja kampanii: TELESCOPE, dom produkcyjny Papaya Films. Fotografie Radek Polak

Formularz kontaktowy

4 + 11 =

Pin It on Pinterest